Martin Kotas

Čtyři dohody v modré

geometrie
150 × 150 ×cm (š×v×h)
2022
originál
(The four agreements in blue) Geometrický obraz na lněném plátně, akrylová malba, zesílený vnitřní dřevěný rám (5cm) závěrečný matný UV lak. Signováno zadní strana malby.

Dílo si můžete prohlédnout osobně v galerii po předchozí domluvě. Pozn. autora: středové 'modré fleky' jsou oproti skutečnosti zdůrazněny vlivem světelnosti na přímém slunci při focení. V interiéru je celá plocha sjednocenější.

Martin Kotas (*1985) studoval v ateliéru Malba III brněnské FAVU

Jako malíř se věnuje lineární geometrické abstrakci a lettrismu. V poslední době jsou to především minimalistické kompozice studující základní tvary kruhu a čtverce. Při rozkladu geometrických prvků vznikají nečekané, ale předem tušené obrazce. Hlavním tématem Martinovi tvorby je hledání zlatého řezu, který je v umění a fotografii pokládán za ideální proporci mezi různými délkami. Estetizaci geometrických tvarosloví ovlivňuje často i formát obrazu, kde jednotlivé souvislosti divák nalezne jak při vertikálním, tak horizontálním otočení plátna. U kruhových obrazů autor vychází ze symbolismu, duchovní podstaty a cyklicky se opakujících dějů - nekonečna.

Dílem
můžete pohybovat
po stěně.

Nahrejte si svůj interiér ve 3 krocích :)

1.

2.

3.

Nahrejte :)

Striped Veil

110 x 80 cm

Diagonální šrafy

110 x 120 cm

Linie na modré

140 x 110 cm

Kruh na modre

120 x 120 cm

Lockhead

180 x 110 cm
KRUH IV
P
rodáno

KRUH IV

150 x 150 cm

Prodáno

Fragmentace modré

150 x 150 cm

Defragmentace modré

150 x 150 cm

QTEUM

110 x 180 cm

RED SCULPTURE

110 x 180 cm
SCULPTURE
P
rodáno

SCULPTURE

110 x 180 cm

Prodáno

Pohyb IV

40 x 60 cm

Martin Kotas


Martin Kotas (*1985) studoval v ateliéru Malba III brněnské FaVUT pod vedením Petra Kvíčaly a Břetislava Malého.

Martin se věnuje lineární geometrické abstrakci a lettrismu. V poslední době jsou to především minimalistické kompozice studující základní tvary kruhu a čtverce. Hlavním tématem tvorby je hledání zlatého řezu, který je v umění a fotografii pokládán za ideální proporci mezi různými délkami. Estetizaci geometrických tvarosloví ovlivňuje často i formát obrazu, kde jednotlivé souvislosti divák nalezne jak při vertikálním, tak horizontálním otočení plátna. Při rozkladu geometrických prvků kruhu a čtverce vznikají předem nečekané, ale tušené obrazce. U kruhových obrazů autor vychází ze symbolismu, duchovní podstaty a cyklicky se opakujících dějů - nekonečna.

www autora

 

PRODEJNÍ GALERIE
SOCHAŘSKÁ DÍLNA
ATELIÉR

pod jednou střechou